fredag 30 oktober 2009

Tema fredag - Längtan / Friday Theme - Yearning




Solen går upp över havet utanför Cornwalls kust en tidig morgon i slutet av september. 


Jag längtar efter stillheten, ljuset, det vackra landskapet, ljudet från bränningarna som slår mot den klippiga stranden, doften av salt och tång....

The sun rises over the sea off the Cornish coast one early morning in late September.
I yearn for the silence, the light, the beautiful scenery, the sound of the surf that beats against the rocky shore, the smell of salt and seaweed .... 




Tema fredag, ett nytt fotouppdrag


9 kommentarer:

  1. Vad kul du hittade till min utmaning, och välkommen.
    Att du är förtjust i vatten det förstår jag, ett ställe som man hämtar energi ifrån.

    SvaraRadera
  2. Underbar bild!
    Havet är något jag verkligen kan få en längtan efter.
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild!
    Verkligen något att längta till.

    Kul att få se bilder från ditt jobb hos Annika. Det blev ännu mer att titta på i framtiden
    (rabatten alltså). Måste vara skönt att kunna få lite hjälp av sonen oxå.

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Mari

    SvaraRadera
  4. Livsnjutning, en viktig faktor i tillvaron-fin bild!

    SvaraRadera
  5. Lovely sentiments while at the sea. The photo is wonderful.

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert foto. Det visar en sådan underbar stillhet. Ett kort värt att sättas på väggen ...

    SvaraRadera
  7. Vackert. Dit kan jag också känna längtan av att bara se din bild.
    Kolla mitt bidrag så kanske det framstår ännu klarare.

    SvaraRadera
  8. Helt andlös vacker bild. Havet är ett måste i mitt liv, skulle aldrig kunna leva "inne" i landet och inte få se havet varje dag och höra måsarnas och strandskatornas vårskri. En gång SKA jag åka till Cornwall det är en dröm som jag ännu inte uppfyllt tack för att du visade den fina bilden/Monne

    SvaraRadera
  9. What a wonderful view. There is something magical about the water.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)