fredag 16 oktober 2009

Blooming Friday - Autumn colours


Trots kyla och regn (och snöblask idag!) finns det fortfarande en del vackert att titta på i trädgården. New Dawn håller ut, det kommer nya knoppar hela tiden.
Despite the cold and rain (and today also slush!), there are still some pretty things to look at in the garden. New Dawn is going strong, there are new buds all the time.


Kompisen Etude, som också är en klätterros, gör sitt bästa för att hänga med, men är lite tilltufsad i kanterna...
Her friend Etrude, who also is a climber, is doing her best to keep up, but is a bit scruffy around the edges ...


Även efter blomningen är många växter vackra. Echinaceans torra topp är läcker mot den gula häggmispeln.
Many plants are still beautiful even after flowering. The Echinacea dry top is stunning against the yellow Amalanchier.


Ett trollhasselblad i motljus - vackert!
A leaf from the Hamamelis in backlight - nice!


 

 Mitt lilla trädgårdstroll hukar under benvedens skarpt röda blad.
My little garden troll crouching under the bright red leaves of the Eounymus alatus.



Man kan också bli inspirerad av allt det vackra och göra en krans att hänga på dörren. Den här består av mossa, snöbär och kärleksört. Ha en trevlig helg!
You can also be inspired by all the beautiful and make a wreath to hang on the door. This is made of moss, Symphoricarpus and Sedum. Have a nice weekend!





Fler blommande inlägg finns hos Rosor och ris.
More blooming posts at Roses and stuff.

8 kommentarer:

  1. Det är tur att rosorna inte ger upp i första taget. Sen är det inte fel med bilder på vissna blommor heller. Ha en bra helg trots rusket. Anita

    SvaraRadera
  2. I love that backlit Hamamelis -- gorgeous!

    SvaraRadera
  3. Så vacker höstblomning! Jag har ännu inte bytt till firefox, men tog risken och det var värt det! Tack för rådet, dottern sade visste du inte det?

    SvaraRadera
  4. Att ha en sådan rosfägring vid denna tid på året är nog inte så många förunnat. Väldigt fina foton!! /Ruben

    SvaraRadera
  5. Vackert!
    Här har frost och snö tagit knäcken på det sista, utom höstastrarna.
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  6. Imponerande krans!! Verkligen.

    Nu blev jag så inspirerad att jag vill göra en egen krans... hmm - mossjakt imorgon?

    Marit

    SvaraRadera
  7. Hösten är ännu så vacker hos dig! Här hos mig är det ett förfall och bara nästan grå-sliskiga blomster. Nehej, det är inte skojigt!
    Vacker krans du gjort! Hmm...kanske jag ska ta mig en skogsprommis idag och samla mossa till en ny krans ;)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Och vilken fin krans! Också en idé hur man kan göra av sig med lite snöbär! Är inte så fötjust i dem!
    Hulda

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)