söndag 25 oktober 2009

Fototriss - Rosa / Photo three-of-a-kind - Pink



Under oktober månad pågår en kampanj som inte många svenskar kan ha missat - Rosa bandet som stödjer forskningen kring bröstcancer. Den här veckans fototriss är vårt bidrag till den kampanjen.
During the month of October is a campaign that not many Swedes may have missed - Pink ribbon which supports research into breast cancer. This week's photo Three-of-a-kind is our contribution to the campaign.



 


 
 

 




 Jag vill uppmana alla besökare att ge ett bidrag till Rosa Bandet-kampanjen. Fototriss har startat en insamling och alla är välkomna att skänka en femtiolapp, en tia eller vad ni vill - alla kronor räknas!
Klicka HÄR för att komma till insamlingen.
  I would urge all visitors to make a contribution to the Pink Ribbon campaign. Fototriss have started a collection and all are welcome to donate a cent, a dollar or whatever you want - all the nickles count!
Click HERE to access the collection.



Ha en fortsatt skön helg, och glöm inte titta på de övriga rosa bidragen. Du hittar dem här.
Have a great weekend, and do not forget to look at the other pink contributions. You'll find them here.





18 kommentarer:

  1. Den mittersta bilden gillar jag; häftig. Stackars lilla humlan! ;-)

    SvaraRadera
  2. Vackert! Första bilden är nästan favorit, men kan ju inte låta bli att ömma för den lilla humlan i bild två:) Så andra bilden blir favoriten:)

    SvaraRadera
  3. Ojojojoj! Den sista bilden på rosen gav mig nästan hjärtnyp! Den är enorm! Fin alltså!!! Absolut min favorit! Det glöder om den!
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Ja men du perfekt på dagens tema..rosa i olika nyanser..mmmm kan inte välja..jag gillar alla tre...

    SvaraRadera
  5. Jag gillar alla dina tre bilder...så läckert rosa. Självklart stödjer man "Rosa bandet"!
    Ha ne skön söndag!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Såå vackra blombilder, så läckra rosa skönheter.

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Har precis hittat till din fina blogg.
    Så vackert med rosa. Men stackars lilla humalan,
    vad den ser ut att frysa.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Jättefina rosa foton. Tycker som många andra synd om lilla humlan som kämpar för sin mat, härlig bild.

    SvaraRadera
  9. Vackert!
    Längtar redan till den tiden igen.
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  10. Den blöta humlan blir min favorit... kämpandes, väldigt passande för detta tama :)

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder! Den andra är min favorit, eftersom jag älskar bilder med vattendroppar!

    SvaraRadera
  12. The second one is really nice, the wet bee makes the photo's stand out!

    SvaraRadera
  13. Jättefina bilder allihop, det är inte lätt att bestämma men det får nog bli rosen i alla fall. Vilken otroligskärpa och lyster det är på den bilden, nästan som den är tredimisiell. /Monne

    SvaraRadera
  14. Hej Helen, vilket bra sätt att utveckla utmaningen till för en positiv sak!

    Snygga bilder!!

    Ha det jättebra

    Marit

    SvaraRadera
  15. Rosa skönheter ute i blomsterträdgården verkar lättfunnet, i alla fall under sommarhalvåret, nu är det kanske svårare. :-) Kan inte välja ut någon favorit, ja skulle då vara den hårt arbetande humlan i blötan ;-) Tack för din kommentar hos mig, kul att du gillade den franska "pysselboken" :-)

    SvaraRadera
  16. VAckra bilder till stöd för en viktig "sak".

    SvaraRadera
  17. Fina bilder alla tre. tappert jobbat av den blöta lilla humlan.

    SvaraRadera
  18. Den sista bilden blir min favorit i din fina rosa triss. Väldigt vacker ros.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)