torsdag 29 januari 2009

Blooming Friday - Orchids

I brist på blommor i egna trädgården just nu frossar jag i orkidéer istället. Bilderna är tagna i Botaniska trädgårdarna i Lund och Göteborg.
In the absence of flowers in my garden at the moment, I revel in orchids instead.
These pictures were taken in the Botanical Gardens in Lund and Gothenburg.


Zygopetalum maxillare

Vanda tricolor



Eria pulchella



Dendrobium nobile



Dendrobium lawesii



Coelogyne pandurata



Coelogyne mooreana



Bulbophyllum rufinum (levanae)



Fler bidrag till Blooming Friday hittar du här.

15 kommentarer:

  1. Tack för alla fina bilder du visar på orkideerna! Riktigt fina!

    SvaraRadera
  2. WOW så fina bilder och läckra blommor. De är ju för underbara alla orkidéerna. Jag visar en lite speciell idag Phakenopsis :-)

    Ha en trevlig helg/ mvh Tyra

    SvaraRadera
  3. gorgeous orchids! i have one dendrobium nobile just like that blooming in my kitchen in a few days, i hope! ;P
    thanks for visiting my blog too, and strawberries during winter here are easy to have, the difficulty is to get them red an juicy without a greenhouse. i guess i was lucky with the weather...

    SvaraRadera
  4. Vilka otroliga orkidéer! Tack för att du delar med dig. :) Trevlig helg! Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Such lovely orchids! Dendrobium nobile is my favorite -- the color shading is beautiful.

    I like Vanda tricolor too -- I haven't seen that one before.

    SvaraRadera
  6. Hi Helen, thank you for stopping by my blog and giving me this opportunity to know about yours. I don't know much about orchids but hope to learn from all Blotanical posts. Yours are really, really beautiful. Will surely be here again.
    Have a great weekend!

    SvaraRadera
  7. Men fy på mig! Jag har inte varit i Botaniska och tittat på Orkidéerna i år! I fjol var jag där och de är ju så läckra!! Fina bilder, passar ju alldeles perfekt denna, blommiga fredag =)

    SvaraRadera
  8. Vilka skönheter du visar, nu blir man ju sugen att skaffa några snyggingar.
    Trevlig helg /Ylva

    SvaraRadera
  9. Wow! så mycket vackert :)

    SvaraRadera
  10. Orchidéerna upphör aldrig att fascinera. Det finns en sådan otrolig mängd olika skönheter.
    Tack för titten - jättefina bilder!
    Ha en riktigt skön helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Hi Helen,

    Thanks for visiting my blog. I had a look at eht Bulbophyllum rufinum and believed it has been mislabelled. This plant is definitely from Section Lepidorhiza while B. rufinum is from Section Careyanum, characterised by a string of smaller flowers. I think it could be B. levanae instead although I could not be very sure. You can take a look at this link (there is a yellow and red colour form). Cheers.
    http://www.orchidspecies.com/bulbolevanae.htm

    SvaraRadera
  12. Hort Green: I think you are quite right - I will change it right away! Thanks!
    /Helen

    SvaraRadera
  13. De är fina! Jag brukar passa på att ta en sväng in på tropik när jag är i botan. Särskilt på vintern är det underbart att vara där inne en stund...
    Ha det gott!
    Nanna

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)