torsdag 31 december 2009

Månadsbilden December / Monthly photo December





Den sista månadsbilden för i år är tagen kl 10 på förmiddagen idag på Nyårsafton. Det är sol och -10 grader.  Snön som föll före jul regnade bort på juldagen, men det har hunnit komma lite till sedan dess. Tyvärr tålde inte min pump i dammen att strömmen bröts vid branden, så den har stannat och frusit fast i isen. Jag är ute och hugger hål varje dag och hoppas fiskarna ska klara sig ändå. Filtret har blivit inpackat i isolering och presenning - jag håller tummarna för att det inte går sönder det också.
The last picture of the month this year was taken at 10 in the morning today on New Year's Eve. There is sun and it's cold, about -10 degrees. The snow that fell before Christmas rained off on Christmas Day, but it has snowed a bit more since then. Sadly my pump in the pond didn't manage that power was lost in the fire, so it has stopped and frozen solid in the ice. I am out chopping a hole in the ice every day and I hope the fish will survive anyway. The filter has been wrapped in insulation and tarpaulin - I keep my fingers crossed that it won't freeze too.





Så här såg det ut i maj - det är inte långt kvar dit! =) Klicka här för att se alla månadsbilder.

Det har varit ganska intressant att följa min trädgårds förvandling genom året, och jag kommer nog att fortsätta med detta under nästa år också. Men då blir det en helt annan vinkel! =)
Here's how it looked like in May - it is not far now! =) Click here to see all Monthly Photos.
It has been quite interesting to follow my garden transformation by the year, and I will probably continue to do this next year also. But then it will be from a completely different angle! =)

    


3 kommentarer:

  1. Oj oj vilken skillnad. Men snart är vi tebax till maj o dom ljuvliga/ljuvligare bilderna.
    Önskar dej ett riktigt gott nytt år. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad!
    Nu går vi mot ljusare och varmare tider :-))

    Gott Nytt År
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Ja snart, snart har vi vår och sommar här igen...jag längtar! Jag önskar dig ett Gott Nytt År! / Irene

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)