torsdag 12 mars 2009

Trädgårdsliv - förhandstitt / preview



Jag har tillbringat eftermiddagen med att jobba med montern vi ska stå i på mässan Trädgårdsliv i Malmö nu i helgen. Tyvärr hann jag inte vara med till slutet eftersom jag hade ett viktigt möte på kvällen...

Men några montrar var nästan helt klara - så här kommer en liten förhandstitt.
I have spent the afternoon working with the stand we will be at the fair Trädgårdsliv now in Malmö this weekend. Unfortunately I could not stay until it was ready because I had an important meeting in the evening ... However, some stands were almost completely clear - this is a little preview.


Montern mittemot oss - Bossons / Vikingland
The stand opposite us - Bossons / Vikingland



Holländska lökar förstås...
Dutch bulbs of course...



Alla de här julrosorna kommer säkert att hitta nya hem - förmodligen hamnar någon av dem hos mig...
All these Hellebores will surely find new homes - one of them probably ends up in my garden...




Magnolior, trollhassel och vårlökar i skön förening
Magnolia, Hamamelis and spring bulbs in nice reunion




Så här såg vår monter ut när vi kom
Our stand looked like this when we got there




Och så här såg den ut när jag gick - men jag är övertygad om att när mässan öppnar i morgon bitti är den betydligt mer tilltalande!
And like this when I left - but I am convinced that when the exhibition opens in the morning it will be much more appealing!




Och mitt viktiga möte, som jag körde 15 mil i snöyra för att inte missa - Annika Christensen som visade ett underbart inspirerande bildspel på Ängelholms Trädgårdsförenings årsmöte.
And my important meeting, I drove for 150 kilometers in snowstorm in order not to miss - Annika Christensen showing a wonderful inspiring slideshow at Ängelholms Garden Association's annual meeting.
.
Själv ska jag inte till mässan förrän på söndag. Om någon ska dit innan får ni hemskt gärna ta foton på vår monter så jag får se den klar. Kanske är allt slutsålt innan jag hinner dit och fota själv!
Monter A12 Apelrydsskolan / Norrviken.

Det har snöat nästan 1 dm under eftermiddagen och kvällen - det kan verkligen behövas en mässa för att få trädgårdsinspiration just nu!

Personally, I will not be fair until Sunday. If any of you should be there before that, I will be very happy if you take photos of our stand, so I may see it finished. Maybe it is all sold out before I get there and shoot myself!
Stand A12 Apelrydsskolan / Norrviken

It has been snowing almost 1 dm this afternoon and evening - ii should really need a Spring Fair to get garden inspiration right now!

11 kommentarer:

  1. Inspirerande med trädgårdsmässor och monterbyggen. Kreativt till tusen att få skapa ngt som fångar mäss-besökarnas sinnen och viljan till att öppna "penningpungen".
    Åhhh... jag blir alldeles till mig av häckarna med julrosor.
    Ha det så trevligt på mässan! /bea

    SvaraRadera
  2. Mässan ser ju ut att bli jättetrevlig... Oj oj om man skulle bo lite närmare!!

    SvaraRadera
  3. trevligt med en exklusiv förhandsvisning.

    SvaraRadera
  4. Åh vad kul!
    Tack för titten!
    Kul att få se Annika in action med!
    Oohh alla julrosor! MUMS!
    Hoppas du shoppar loss!
    Linda

    SvaraRadera
  5. Vad kul det ser ut. En sak som jag undrat över: Vart tar sedan alla t ex Magnolior vägen? Inte kan de väl klara att planteras ut? Slängs alltihop, eller?

    SvaraRadera
  6. Jag hopppas verkligen att det finns massor kvar att köpa på söndag. Jag lär inte heller komma dit förrän då. Vem vet kanske vi ses där ;P Hoppas mässan är bättre än förra året, då vi tyckte att den var sådär... Men man måste ju ge den fler chanser med tanke på att det var första året. Ha det gott / gittan

    SvaraRadera
  7. Tack för titten. Nu blev man ändå mer vårsugen!

    SvaraRadera
  8. Så Holländarna är där? Intressant!
    Lycka till på mässan nu i helgen!

    SvaraRadera
  9. Tack för titten. Det ser riktigt spänande ut!
    Annika hade jag också åkt en bra bit för att höra.
    Trevlig helg och lycka till
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Ser ut att bli en fin mässa! Trevlig mässhelg!! /Ruben

    SvaraRadera
  11. Tack för förhandstitten. Jag blir onekligen sugen på trädgårdsmässa nu. Undrar varför både Stockholm och Malmö har två nu så här tidigt på våren medan vi göteborgare får vänta ända tills maj!? ;D Fast det är kanske lika bra, jag hade inte kunnat hålla mig ifrån julrosorna.

    Kul att du kom iväg på Annikas föredrag. Jag hade gärna velat höra och se jag med.

    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)