fredag 20 mars 2009

Fredagsfärger - gul och vit

Friday Colors - yellow and white


Fredagsfärgerna denna veckan är gul och vit. För det mesta är gult bannlyst från min trädgård, men så här års är de gula små solarna faktiskt välkomna. Så just nu finns det en del gula krokusar som blommar. Tyvärr kom jag hem så sent idag att de redan stängt sina blommor för kvällen - men man kan se hur underbara de varit i vårsolen i alla fall.
The Friday colors this week are yellow and white. Mostly, yellow flowers are banned from my garden, but this time of year is the small yellow suns are actually welcome. So right now there are some yellow Crocus that bloom. Unfortunately I came home so late today that they had already closed their flowers for the evening - but you can see how wonderful they were in the spring sun anyway.














7 kommentarer:

  1. De där lejonrandiga är häftiga! Fast förstås, lejon kanske inte är randiga, men färgerna verkar stämma! Trevlig helg! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Precis som du så får det gärna vara gult nu på våren , man blit ju Så glad av dessa små solar!
    Men sen är det i undantagsfall den färgen platsar i mina rabatter!
    Härligt att du han dokumnetera dessa fina blommor!

    SvaraRadera
  3. Underbart vårligt! KRAMEN!

    SvaraRadera
  4. Härligt. Det enda vita man ser här är snö och det gula är huset.

    SvaraRadera
  5. Gult är fint få våren och hösten tycker jag.
    Det lyser upp då.
    Så gult är bara fult ibland.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  6. He, he, jag har ingen egen trädgård att fotografera här i stan. Lite samma tanke, hur som helst. Vad gör att gult inte får växa i din trädgård? På landet låtar jag allt som vill få blomma, allt för att locka fjärilar och insekter!

    SvaraRadera
  7. Lustigt, vi är tydligen många som tycker gult är välkommet bara på våren... Under sommaren har jag dock ett mörkare hörn i trädgården som lyses upp av blommande daggkåpa - mera limegult alltså. Ringblommor får också finnas i avlägsna hörn. Får inte bli för påträngande. Nära mig har jag blått i olika nyanser. Känns lugnare...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)