söndag 8 mars 2009

Fototriss - Färgkontraster

Photo Three of a kind - Color contrasts

Den här veckan handlar Fototriss om färgkontraster. Bilderna ska visa tydliga kontraster och skarpa gränser mellan två eller flera färger. Här kommer då mina tre sinsemellan olika men ändå kontrastrika bidrag. Klicka gärna upp bilderna.
This week's Photo Three-of-e-kind is about color contrasts. The images should show clear contrasts, and sharp boundaries between two or more colors. Here are my three mutually different but still contrastful contributions. Please click the pictures to enlarge them.


Den röda trollhasseln kontrasterar vackert mot den vita snön.
The red Hamamelis x intermedia 'Diane' contrasts beautifully against the white snow.




Min papegojblomma är ju bara urläcker mot en svart bakgrund!
My Strelitzia reginae is just awsome against a black background!



Och här är det väl verkligen färgkontraster. Bilden är från vår lilla vernissage efter kursen Färg och Form. Konstnärerna som har försökt tolka Kandinsky är Sara, Jenny, Christel och Linda.
And here are some really good color contrasts. The photo is from our small opening at the rate Color and Form. The artists who have attempted to interpret Kandinsky is Sara, Jenny, Christel and Linda.




21 kommentarer:

  1. Papegojblomman avslöjar en massa kontraster och ligger fint till i min topplista över dina triss:-)

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder alla tre! Men jag gillar bilden på papegojblomman lite extra - även om jag har svårt att välja en favorit här.
    Ha en riktigt skön söndag! Kramis

    SvaraRadera
  3. Sköna kontraster!
    Papegojblomman är så speciell och det blir min favorit.

    SvaraRadera
  4. Den första bilden gillar jag bäst, men det var svårt att välja :)

    SvaraRadera
  5. Mackade färger i fina bilder. Den sista bilden skulle jag gärna ha i ram. Redigt läcker.

    Anki N

    SvaraRadera
  6. Oh, har du en 'Diane* i din trädgård! Jag försöker få tag på en men vet hittar ingen i närheten som säljer just den / gittan

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Papegojblomman är ju för läcker! Och vilken bra bild!!
    Hulda

    SvaraRadera
  8. Papegojblomman var läcker med sina färger.

    Ha det gott // Nettan

    SvaraRadera
  9. Den första bilden blev min favorit! Härligt med det röda mot det vita! Ha en skön söndag! /Irene

    SvaraRadera
  10. papegojblomman är urläcker!

    SvaraRadera
  11. Papegojblomman var ju alldeles underbar fast just vad gäller kontrastrikt går nog min röst till målningen.

    SvaraRadera
  12. Papegojblomman är ju så läcker. Men eftersom jag också arbetar med barn och gärna har Kadinsky som inspiration så väljer jag den.
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  13. papegojblomman är ju urläcker!

    SvaraRadera
  14. Mm...så underbara kontraster! Eftersom jag målar lite själv lämnade mina ögon på konstverken naturligtvis och "Livet" uppe tv fångade mig speciellt. Härligt!
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  15. Papegojblomman var ju sååå läcker, man vill bara ha en. Ha det bra /Ylva

    SvaraRadera
  16. Fin tolkning och det gör det svårt att välja någon favorit. Trollhasseln är ju jätteläcker och också papegojblomman. Era konstverk kanske ända tilltalar mig mest...blir lite sugen på att måla jag också;)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder! Och till höger: vilken skillnad på jan o feb. Ser fram emot mars.

    SvaraRadera
  18. Wow vad häftiga kontraster du har fått fram.
    Hoppas vi ses på torsdag.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  19. Snygga kontraster! Papegojan blir min favorit.

    SvaraRadera
  20. Härliga kontrastbilder! Den första blev min favorit denna gång.

    Kul att läsa om dina tankar kring trender. Jag är en ganska otrendig person men har fallit för rost i trädgården (yes, en liten groda har jag allt! :)och en del av de färgstarka perennerna som har varit populära de senaste åren.

    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)