tisdag 24 mars 2009

Tisdagstema - Platt

Tuesday Theme - Flat

Platt är veckans tisdagstema. En hel flock bofinkar som dök upp utanför köksfönstret i morse fick bli mitt bidrag - de sitter ju på min platta altan (gjord av plattor...).
Det var extra roligt att se bofinkarna eftersom de inte synts till på hela vintern. Dessutom hade de några rödhakar med sig. Stort tack till gråsparvarna, som sprätt ner alla solrosfröna åt dem!
Flat is this week's Tuesday Theme. A whole flock of chaffinches who showed up outside the kitchen window this morning got to be my contribution - they are indeed sitting on a flat patio.... It was particularly gratifying to see chaffinches because I haven't seen them for the entire winter. Moreover, they had some robins with them. Many thanks to the sparrows, scratching down all the sunflower seeds for them!




Fotot är taget i smyg genom fönstret, därav den dåliga kvalitén.
The photo was taken on the sly by the window, hence the bad quality.


Fler platta bidrag hittar du här.
More flat contributions here.

4 kommentarer:

  1. Platt'or... ;-)
    Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Lyllos du som har bofinkarna hos dig. Här lär det dröja!

    SvaraRadera
  3. De visste vilka plattor de skulle sätta sig på... för färgmatchningens skull:D Snyggt! Det dröjer nog till jag får se några bofinkar. Jag är ju verkligen ingen ornitolog men här finns absolut ingen som jag känner igen.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. nämen, först såg jag dem inte, så små och kamoflerade.

    åh tänk va roligt om vi lyckas träffas på lördag! Jag hoppas!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)