fredag 27 mars 2009

Fredagsfärger - brun och svart

Friday colors - brown and black
Bruna och svarta höstlöv i mitt gamla fågelbad
Brown and black autumn leaves in my old bird bath.
.
Det här fågelbadet i grå hårdplast fanns här när jag flyttade hit. Inte ens fåglarna gillar det =)
Men jag undrar om man skulle kunna använda det som mall när man gjuter ett i betong istället? Det kanske skulle kunna bli läckert?
This old bird bath in gray hard plastic was already here when I moved in. Not even the birds like it =) But I wonder if I could use it as a template when I found one in concrete instead? Maybe it would be cool?
.


7 kommentarer:

  1. H o tack för tankarna om en ev. lund. DÄr är mycket skuggigare än där ser ut att vara. Jag lyckades nog fånga morgonsolen perfekt idag! Björken är jätestor och åt höger finns flera stora buskar/träd. En lund lär där säkert bli om jag känner mig själv rätt!
    HA en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Att använda fågelbadet som gjutform är nog perfekt. Då an du göra ett fågelbad i betong istället.

    SvaraRadera
  3. Skönt att ta bort de gamla löven. Och visst kan du använda fågelbadet som gjutform för betong. Det verkar vara en ganska fin form på fatet. Så sätt igång!

    SvaraRadera
  4. Jag trodde först det var någon exotisk vegetarisk rätt, men sedan förstod jag. Snyggt foto!

    SvaraRadera
  5. En vacker sörja av löv som blivit svarta lite här och där. Ingen vill nog bada i ditt tångbad!
    /Amanda

    SvaraRadera
  6. Snygg bild/marie

    SvaraRadera
  7. Och jag gillar inte det som är i... hihi. Även om det blev ett vackert motiv till veckans färger. :)

    Smart om det går att använda som gjutform. Tänker du testa?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)