fredag 6 mars 2009

Fredagsfärger - blå och vit

Friday Colors - blue and white

Till veckans fredagsfärger passar det bra med några bilder från Egypten jan 2008.
For this week's Friday colors I chose some pictures from Egypt in January 2008.


Taket på vårt hotell såg ut som en hel by
The roof of our hotel looked like a whole village




Feluck på Nilen
A feluck on the Nile



Delfin i Röda Havet.
Vi såg många delfiner och jag knäppte av så fort jag hann men av ca 50 bilder var det här en av de få som det faktiskt syns någon delfin på - attans vad snabba de är!
Dolphins in the Red Sea.
We saw many dolphins and I took photos as fast as I could, but of about 50 images, this was one of the few where there actually appears any dolphin - they are fast!



18 kommentarer:

  1. Blått och vitt från Egypten är inte precis de färger man koppplar till det landet. Fantastiskt vackra foton.

    SvaraRadera
  2. Jag tänker först på Grekland när det gäller blått och vitt. Nu har jag sett att det finns andra platser med samma vackra färger. Amanda

    SvaraRadera
  3. Jag blir alldeles salig.. tänk så vackert ett tak kan bli i ett kameraöga:-) Liksom alla de här andra bilderna förståss:-)

    SvaraRadera
  4. Trodde också först Grekland ;.).
    Fina bilder.

    SvaraRadera
  5. Så läckert och härligt... Underbara bilder och vad roligt taket är. Jag trodde det faktiskt att det var en by innan jag läste din kommenater :)

    SvaraRadera
  6. Åååhh! Så härliga bilder! Oj, vad jag längtar till en resa, men just nu omöjligt!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  7. Åh, vilka härliga bilder. Den första är ju magisk. Finns ett bidrag hos mig också, men det är precis omöjligt att lägga in på "fredagsfärgsidan"..........Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  8. Oj, vad häftigt! Är det i ett sådant där hus Barbapappa bor? Trevlig helg! /Ruben

    SvaraRadera
  9. Delfinbilden är min absoluta favorit men de andra var fina de med :)

    SvaraRadera
  10. Men den sista bilden heter ju Röda havet inte är det blått inte...
    Jo dom där saknar är snabba men du fick i alla fall en.

    Läcker med de vita husen, runda tak och blå himmel - jag vill ut och åka igen, tur att vi har en resa till Tunisien bokad.

    Primulor är verkligen vår - en tokig en blommar nu i trädgården från i fjor. Ser dock inget vidare ut så jag har valt att inte lägga ut kort.
    Trevlig helg,
    /MB

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra foton.

    Hälsningar
    strömma

    SvaraRadera
  12. Tjusigt! Men havet var inte speciellt rött... ;-)

    SvaraRadera
  13. Blått ä rflott...
    Flotta bilder..
    Härlig semester verkar det som.
    Ha det gått
    Anika

    SvaraRadera
  14. Suck.... så vackert!!! Attans vad jag längtar efter att åka bort just nu - vila, sol och värme. Jag är så f-t trött så det inte är sant. Hoppas keramikhelgen ger mig ny energi =) Ha en trevlig helg 8`)

    SvaraRadera
  15. Jag vill åka bort... *drömmer*
    Coola tak. :)

    SvaraRadera
  16. Här var det mycket blptt o vitt...det ser så fräscht ut..Var det det?

    SvaraRadera
  17. Häftig infallsvinkel på det blåvita temat hämtade från en häftig del av världen av en häftig fotograf! Härligt & Bravo!

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga superfräscha färger i naturen!
    http://foto.rudenius.se/post/2009/03/06/Fredagsfarger-Bla-Vit.aspx

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)