tisdag 3 mars 2009

Gröna Sköna Ting


Gröna Sköna Ting i Hjälmsjövik - så heter företaget jag praktiserar på nu några veckor framöver. Det är en blom- och prylbutik på landet utanför Örkelljunga som satsar på det lite annorlunda.
Tyvärr har de ingen hemsida än - så jag får väl pusha lite för dem här på bloggen...
Green Lovely Things in Hjälmsjövik - that's the name of the business where I practice now for a few weeks. It is a flower and gadget shop in the countryside outside of Örkelljunga which invests in the little different. Unfortunately, they have no website yet - so I have to push for them here on the blog...



Karin och Agneta har satsat på en dröm och renoverat ett gammalt trädgårdsmästeri till en helt fantastisk miljö.
Karin and Agneta have invested in a dream and renovated an old nursery into a fantastic environment.



De har lite ovanliga växter, både krukväxter och snittblommor, och säljer många olika läckra arrangemang. Det finns också mycket material för den som vill pyssla själv. Dessutom är det sprängfullt med en massa roliga inredningsprylar - man kan gå här länge och titta och ändå missa hälften! =).
They have many plants taht are a little unusual, both potted plants and cut flowers, and sells a variety of delicious arrangements. There is also much material for those who want to be creative. Moreover, it is bursting full with a lot of fun decor stuff - you can go here for a long time and still miss half of it! =).



Titta och njut!
Watch and enjoy!






Butiken ligger ca 1 km från från Skåneporten (korsningen E4 - RV 24 utanför Örkelljunga) och är tydligt skyltad, så det är enkelt att hitta. Öppettider vardagar 13-19, lördagar 9-14. Tel 0435-50086.
The store is located about 1 km from Skåneporten (junction E4 - RV 24 outside of Örkelljunga) and is clearly signposted, so it is easy to find. Opening hours Weekdays 13-19, Sat 9-14. Tel +46 435 50086.

11 kommentarer:

  1. Åhhhh... gissa om att jag är avis!!!! En lisa för själen att vara i en så härlig miljö!! Där kommer du ha det riktigt trevlig :) Lova att fota allt som inspirerar dig till att pyssla själv och tips för oss läsare :) Det där bordet av mosaik är bara så vackert!! Jag har en dröm om att göra ett sådant bord....... någon gång om 100 år :) Tack för titten på din LIA-plats, kram Lotta 8`) som inte orkar logga in......

    SvaraRadera
  2. Det får man ju hälsa på när man har vägarna förbi. Ha en härlig praktik!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Ser jättefint o spännande ut. Bra arbetsmiljö;)

    SvaraRadera
  4. Vilket livsfarligt ställe........./Anette

    SvaraRadera
  5. Hi Helen, It looks like it will be a fun place to work!! I hope you'll enjoy yourself in that cute and cozy environment;)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken lycka att få praktisera på ett så vackert ställe! Tack för att du delade med dig till oss!
    Hulda

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt ställe att göra praktik på!! Såna ställen tror jag inte ens det finns här i den här delen av landet..

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vilken härlig butik du visar bilder ifrån.
    När vi har vägarna förbi nästa gång ska vi göra ett besök.

    Hälsningar
    Butik Drängstugan

    SvaraRadera
  9. Där kommer du att få det bra det ser jag.
    Du är så flitig med inlägg att jag inte hinner med.
    När kommer du till mig gör praktik?
    När det är dags att rensa ogräs och plantera ny rabatt hoppas jag. Hii hih...
    Annika

    SvaraRadera
  10. Hej! Denna underbara butik har jag som granne - ja jag är verkligen såå glad för det!! Att bo "på landet" som jag o ha denna miljön ett stenkast ifrån, wow vad det ger mycket! Agneta o Karin är så härliga o de kan verkligen dehär!!
    Så ni som läser här: gör ett besök, inspirationen flödar efteråt - de kan jag lova!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)