måndag 23 mars 2009

Fototriss - Kraft

Photo Three of a kind - Power
Veckans fototriss handlar om sådant som symboliserar kraft. Jag kan inte låta bli att imponeras av de olika naturkrafterna omkring oss.
This weeks Photo Three-of-a-kind is about things that symbolizes power. I can not help but being impressed by the various forces of nature around us.



Tänk vilka krafter som varit i rörelse när de här stenblocken rasat nerför Hallandsåsens sluttning någon gång för länge sedan.
Consider the forces have been involved in these stone blocks when they collapsed down the Halland ridge slope at some point long ago.



De som äger den här lilla kraftstationen kan faktiskt få ut tillräckligt med el för att kunna driva både sin bostad och en liten firma.
The owners of this little hydroelectric power station can actually get enough electricity to run both their residential and small business.



I det här körsbärsträdet växer förutom mossa även hallon, idegran och ädelcypress. Vilken växtkraft!
In this cherry tree grow except moss also raspberries, yew and cypress. What vigor!



Fler kraftfulla bidrag hittar du här.
More powerful contributions can be found here.



4 kommentarer:

  1. Hej, jag satt i går och tittade på så många olika tolkningar av temat kraft. Växtkraft är en av dessa, fin triss. /Amanda

    SvaraRadera
  2. Häftigt med körsbärsträdet! Och mossan den mjuka, med den vackraste av alla gröna färger.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar din vattenkraft bild bäst!! Bra fotat!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)