måndag 31 maj 2010

Månadens bild maj



Månadens bild i maj - ganska stor skillnad sedan i april. Det är grönt och frodigt överallt. Det utlovade regnet visade sig inte idag, utan det har varit ca 18 grader och sol mesta delen av dagen. Fast det blåser en del - och blåst gillar jag inte....

Jag har äntligen kommit igång med bygget av muren! Allt matjord är bortgrävd, och det är grundat med makadam. Nu ska det muras upp en ca 50 cm hög fyrkant med lecablock och sedan planteras i den. Förhoppningsvis är den helt klar till nästa månadsbild....

11 kommentarer:

  1. Kul att se vad som komma skall!

    SvaraRadera
  2. Wow, det kommer att bli så snyggt! För att inte tala om vad praktiskt att ha kryddorna i lagom höjd:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Oj du har säkert ont i kroppen efter att ha grävt upp det där, det har åtminstone jag efter att ha kommit igång med att gräva igen! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt grönt nu. Man önskar bara att värmen ville komma också. Men varför makadam? Vi fick besked att det räckte med sand under när muren inte skulle vara högre än 50 cm.

    SvaraRadera
  5. Fint du har i trädg. på månadsbilden o vad månde inte bliva när muren är klar? Du jobbar mycket ? o fint blir det!
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  6. Ja- så härligt det ser ut i din stora rabatt!
    Och du vad duktig du är! Murbygge! Wao!

    SvaraRadera
  7. Hejsan.. Hoppas det ok med dej att "knopparna" kikar in till dej på lördag em ( vid femtiden ).. Ska bli roligt o kolla in din fina trädgård.. Kram

    SvaraRadera
  8. Det kommer bli hur fint som helst ju, börjar bli dags att svänga förbi Örkelljunga och hälsa på ser jag. Kram /Joel

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Era saker är färdigbrända.

    Linda

    SvaraRadera
  10. Vilket roligt projekt - ännu roligare att följa!

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)