torsdag 13 maj 2010

Jo, jag är kvar.....


Jag har inte försvunnit från jordens yta. Tvärtom, faktiskt...
 Men det har varit lite hektiskt på senare tid. Jag hoppas det ska lugna ner sig lite, för numera har jag "bara" mitt heltidsarbete på växtbutiken och min egen lilla firma. Studierna är avslutade eftersom jag tog examen igår!



Det blev en underbar dag med både skratt och tårar, trots regn och kyla. Gunnel Carlsson var hemlig gäst och underhöll med en intressant föreläsning. Jag bara måste visa några av presenterna jag fick. Böcker, trädgårdsredskap, smycken och förstås blommor i mängd.



Men också den här fina regnmätaren och växtstöd från ELDgarden.
Det är lite kul, för tjejen som designar de fina trädgårdsprylarna har tidigare varit kläddesigner och jobbat ihop med två av mina före detta arbetskamrater, som kom och gratulerade mig igår. Så även om jag och Gunnel Eldforsen aldrig träffats känner jag ändå lite extra för just de här prylarna. =)


Jag är med i en bloggutmaning hos Granngården där det handlar om att lämna sina bästa trädgårdstips. När jag skulle skicka in var hjärnan helt tom (studieblackout?), men nåt lyckades jag krysta fram till slut i alla fall. De tre bästa kommer att vinna ett fint pris - vi får väl se hur långt mina tips kommer! Läs mer här: Tips från trädgårdsbloggare


Idag regnar det inte (typiskt!) men jag har ändå bestämt mig för en dag i soffan (eller åtminstone några timmar....). Det händer inte så ofta numera, och alla skäller på mig eftersom jag dragit på mig en envis inflammation i fingrarnas senor och borde vila. Men lite måste jag ju fota ändå. ;)

 

 Ha en riktigt skön Kristi Himmelsfärdshelg allihop! Kanske ses vi på Trädgårdsmässan på Wapnö? Jag ska i alla fall dit minst två av de tre dagarna. Ni hittar mig i Växtias monter.


20 kommentarer:

  1. Grattis till färdig utbildning! :-) Skönt att du fick jobb så fort dessutom, folk tenderar ju annars att dra in på trädgårds saker när tiderna blir tuffare. Slit nu bara inte ut dig! Ta vara på de lediga stunderna du kan få, jag har träffat alldeles för många som bränt ut sig på jobb de älskar.
    Ha det gott i soffan :-)
    Christer.

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis till examen!!!!

    Imorron ska jag till Wapnö så vi ses väl där! /Knatten

    SvaraRadera
  3. Ett STORT grattis till Examen!!! :)

    SvaraRadera
  4. Congratulations on finishing your course.

    I really like your new glass and metal rain gauge for the garden.

    SvaraRadera
  5. Grattis till examen! Vilka vettiga presenter du fick. Och spaden ser så fin ut, att det nästan vore synd att använda den. Trevlig helg! /Ruben

    SvaraRadera
  6. Grattis till examen! Det känns säkert fint när studierna är över, eller kanske du planerar att fortsätta!?
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  7. Grattis till din nya titel.
    Härligt att vara i mål.
    Synd att du jobbar tycker jag, men du får säkert träffa många roliga trädgårdsmänniskor på Wapnö också.
    Fina presenter du fick. Gillar också Gunnels fina saker har en del jag med.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  8. Ett stort grattis till din examen. Presenterna du fick var verkligen fina, Lycka till

    SvaraRadera
  9. GRATTIS! Nu är du i mål! Vilken underbar känsla det måste bo i din kropp nu. Härligt! Och fina presenter, vilka fina vänner du har! Och skönt att du nu "bara" kan ägna dig åt jobb. Ha det gott nu och fira och njut i flera dagar!
    Hulda

    SvaraRadera
  10. Grattis än en gång Helen, och tack för en trevlig afton bland nära och kära....

    //Micke

    SvaraRadera
  11. Grattis igen säger även jag som hittade din tråd på odla. Regnmätaren var ju alldeles fantastisk.

    SvaraRadera
  12. Ja sen när man står där med sina papper i hand är man ju nog så otroligt nöjd!! GRATTIS!!!!!
    Och vilket extra bonus med alla härliga presenter och annat fint som du fick.
    Ta nu väl vara på dina gröna fingrar så att du inte får mera trubbel av inflammationen. Kramiz Mimi

    SvaraRadera
  13. Grattis till examen!

    Skulle vara skoj att ta en sväng förbi Wapnö i helgen och strosa runt. Tyvärr bor jag numera lite långt bort för sådan spontanutflykt.

    Ha en fin helg i härliga Halmstad!

    Rebecca

    SvaraRadera
  14. Grattis till din nya titel! Fantastiskt jobbat. Håller med tidigare kommentarer med att du måste unna dig lite vila ibland ;-) fast du numera har ett underbart jobb. Inte utan att man är avundsjuk, helt klart! Unna dig en go' helg nu!
    /Monica

    SvaraRadera
  15. Verkligen grattis. Kram! Lycka till! Och allt gott! Håller med dig om att en kall vår ger en lång och njutbar (trots långkalsonger) vår. Man måste ju försöka se det goda i det jobbiga. Ha det riktigt skönt nu efter allt jobb.

    SvaraRadera
  16. grattis trädgårdsmästaren!!
    vilket fint växtstöd du fick, den firman ska jag kolla närmare på
    ha det gott /Berit

    SvaraRadera
  17. Grattis till examen och den fina spaden. En gång i tiden fick jag en pekpinne när jag tog examen men idag hade jag nog hellre valt en spade,om jag kunnat välja ;-)
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  18. Hej helen och stort grattis till examen! Var förbi Växtias monter i fredags men tyvärr var du ju inte där då, synd, för jag hade gärna hälsat på dig! Hoppas vi kan synas på din bloggträff i sommar istället. Antar att ni fick en ganska blöt dag på Wapnö idag...?!
    Jenny

    SvaraRadera
  19. aj inflammation i senorna i fingrarna - krya på dig!


    Ett stort gratti till examen!

    SvaraRadera
  20. Grattis till examen! Måste vara både skönt och tomt att det är över.
    Var rädd om dig och dina fingrar, inflammationer är inte att leka med.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)