söndag 30 maj 2010

♥ Mors Dag!


Idag vill jag skänka alla mammor en hel massa hjärtan på Mors Dag!



Dicentrasläktet hör definitivt till mina favoriter i trädgården. De är otroligt vackra, de är blomvilliga, de luktar gott och de kommer igen år efter år och blir bara fler och större. Vill ha fler!
Visserligen hänför SKUD numera löjtnantshjärtat till Lamprocapnos istället, men det tycks ha svårt att slå igenom, åtminstone hos de flesta plantskolorna. Och själv tycker jag nog att alla hjärtan borde vara samlade under ett namn.

Jag önskar alla en riktigt hjärtlig Mors Dag!

9 kommentarer:

  1. Mina favoriter också särskilt silverhjärta...
    Kul att du gillade den nya pellisen.
    Ha en skön vecka
    Annika
    som saknar dig i trägården

    SvaraRadera
  2. Menar saknar din hjälp i trädgården.
    A

    SvaraRadera
  3. Alla hjärtan är fina!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Detsamma...

    ha en bra vecka...

    SvaraRadera
  5. These perennials look lovely in the garden. I appreciate their hardiness and reliability. Dicentra (or Lamprocapnos) 'Alba' is one of my favourites for the beautiful rows of white flowers.

    It does get confusing when the scientific names of plants change. I know that it is for better classification, but one of the things I like about them is that they are more universal.

    SvaraRadera
  6. Tack Helen;) Hade en härlig dag även om vi inte firar mors/fars dag. Önskar alla mödrar som firar en fin dag dock:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Jag är med dig - en av mina favoriter! En juvlig present också!

    Trevlig vecka önskar jag dig!

    SvaraRadera
  8. Mina silverhjärtan har inte kommit i år, undras om det är jag som dragit upp den i ren glömska att de fanns eller om det är hunden som varit framme och grävt.
    Ha det gott i veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder på Löjtnantshjärtan!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)