söndag 9 augusti 2009

Gissa temat - Find the theme

I veckans fototriss är det jag själv som sätter temat, och ni som ska gissa det. Imorgon skriver jag en kommentar med hur jag hade tänkt - men säkert har ni ännu bättre förslag! =) Lycka till!
(Och lite fjärilar blev det idag igen...)

In this week's three of a kind I myself am setting the theme, and you have to guess it. Tomorrow, I will write a comment with how I was thinking - but surely you have better suggestions! =) Good luck!

(And again, some butterflies,...)




Gissa på fler teman här.
Guess more themes here.





18 kommentarer:

  1. Gissar att du tänker på temat: Hur många insekter kan man fånga på en bild. Det är i varje fall en rolig foto-lek :)
    Fina bilder!
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Insektsrestuarang kanske?
    Fin fina bilder.
    Sess
    Annika

    SvaraRadera
  3. Maten smakar aldrig så bra som i goda vänners lag? :-)

    SvaraRadera
  4. Ovanpå satsar jag på!
    vackra bilder.

    SvaraRadera
  5. Talet tre. Första bilden har tre fjärilar, andra tre bin och tredje tre fjärilar (fantasilöst förslag kanske)/ gittan

    SvaraRadera
  6. Saker med vingar? Matdags? Blommor?
    Härliga bilder iallafall!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Dragväxter kanske..... I eftermiddags åkte jag buss från Vejbystrand via Munka-Ljungby, Örkeljunga o Markaryd upp genom Smålands skogar för att så småningom komma till Lidköping.
    Synd att jag inte fick bestämma stoppen!
    Ha´t himla gôtt
    Nina

    SvaraRadera
  8. varför inte tema - insekter på växter?! Jättefina färger i dina bilder tycker jag! Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tror temat är "besökare"! Mycket vackra bilder!!
    /Cyrene

    SvaraRadera
  10. Det var riktigt finurligt - finns många dolda teman :) Tror det blir "blommor" :) Ha en bra dag, 8`)

    SvaraRadera
  11. Restaurang för insekter.. men kan ju lika gärna vara smaklig måltid eller varför inte somrigt eller helt enkelt insekter på blommor:-)

    SvaraRadera
  12. Jo, här finns faktiskt flera olika teman att välja på, några tydligare än andra. Först hade jag tänkt mig nåt i stil med "Kom kom kom till smörgåsbordet", eller "populära insektsrestauranger".
    Men det jag till slut bestämde mig för var "Triss" (som i fototriss):
    Triss i olika insektsdragande växter, triss i insekter på varje bild, och på mittenbilden är det dessutom triss i bolltistlar, triss i olika sorters insekter, triss i bin...
    Och så förstås - vad kännetecknar en insekt? Triss i benpar! =)
    /Helen

    SvaraRadera
  13. Lite sen kommentar från mig så det blir ingen gissning. Det blir istället beundran av din finurliga triss. Anita

    SvaraRadera
  14. Ett förslag hade varit "tre lika". Härliga insektsbilder!

    SvaraRadera
  15. Blomserleverne.
    Härligt i allafall med alla dessa invånare som kommer i och med alla blommor och växter i trädgården.
    Härliga bilder/härligt triss!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  16. Blomsterleverne, menade jag ju...
    Det strulade lite för mig på en annan blog när jag skulle skicka kommentar, men här funkar det ju...
    Ha det!/
    AnnA

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)