onsdag 8 juli 2009

Några pärlor från Norrviken

Jag är ju äntligen tillbaka på Norrviken igen, och ska därför återuppta mitt tema "Norrviken bit för bit". Men fram tills dess måste jag bara bjuda på några vackra bilder från parken.
Klicka gärna på bilderna för att se dem bättre.
I'm finally back at Norrviken again, and should resume my theme "Norrviken bit by bit." But until then, I just have to show you some beautiful pictures from the park.
Please click the photos to enlarge them.


Allium
Allium

Ginkgo biloba
Ginkgo biloba

Pestskråp - Petasites hybridus
Pestskråp - Petasites hybridus

Brödgran - Araucaria araucana
Brödgran - Araucaria araucana


6 kommentarer:

  1. Hej!
    Brödgran, vilket kul namn. Aldrig hört eller sett. Måste slå upp den. Du gör en nyfiken och det är bra.
    Hulda

    SvaraRadera
  2. Ha det så skönt i Norrviken. Min yngste son är just i Båstad nu hos farmor o farfar.

    SvaraRadera
  3. Kul att se lite annorlunda växter.Anita

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder & växter!
    Håller tummarna hååååårt för att häcken blir färdig på lördag!! Så du kan komma på söndag!;-)
    Välkommen!

    SvaraRadera
  5. Ännu fler vackra bilder från Norrviken kan Du hitta på www.norrvikenstradgardssallskap,se
    Per

    SvaraRadera
  6. Du anonyme Per - jag uppskattar INTE att trädgårdssällskapet använder sig av min blogg för att få ut sitt budskap, eftersom jag är väldigt emot deras sätt att agera angående Norrvikens framtid. Men iofs - gå gärna in och titta på bilderna där så kan ni se hur det har varit. I min blogg visar jag hur det ÄR.
    Till exempel här: http://gronafunderingar.blogspot.com/2009/07/hurra-norrviken-ar-raddat-eller-hur-var.html
    /Helen

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)