fredag 20 februari 2009

Fredagsfärger - turkos och svart

Friday colors - turquoise and black

Så svårt det var att hitta fredagsfärgerna idag. Den här bilden är det bästa jag kan hitta i fotoarkivet. Och visst går väl kaktusen lite i turkos?
Taggarna är i alla fall svarta, och jag kan meddela att de är precis lika vassa som de ser ut! =)
Bilden är tagen på Göteborgs Botan, men tyvärr har jag inget namn på den här kaktusen. Någon som kan hjälpa mig?
It was really difficult to find the Friday colors today. This picture is the best I can find in the photo archive. And don't you think the cactus is a little bit "turquoiseish"? The thorns are black for sure, and I can tell that they are just as sharp as they look like! The picture was taken at the Botanic Garden of Gothenburg, but unfortunately, I have no name for this cactus. Someone who can help me?

You can find more Friday Colors here.

8 kommentarer:

  1. Helt klart godkänt på detta svåra tema som var idag, brukar inte vara skönt att sticka sig på dessa taggar, har tyvärr inget namn på katusen!

    Ha en skön kväll!

    annette

    SvaraRadera
  2. Visst är det en blågrön ton i kaktusen. Snyggt med de svarta taggarna till. Men namnet...har tyvärr ingen aning jag heller.
    Trevlig helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Visst går färgen på kaktusen i turkos, men definitivt ingen växt jag ville lägga vantarna på, för taggarnas skull ;)
    Men såååå fina vita blommor i ditt förra inlägg!!
    Trevlig helg! /Bea

    SvaraRadera
  4. Absolut godkänt. Fint och vasst ;-)

    SvaraRadera
  5. Visst ser det turkost ut och farligt ;))!
    De där monstren är inte till att gosas med, men skulpturalt vackra.

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  6. Hm, ja, turkos är väl inte direkt någon "naturlig" färg. Kan inte i mitt minne hitta någon jo - kanske Bergvallmo då.

    SvaraRadera
  7. Great colour, Helen. A very nice photo.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)