söndag 9 januari 2011

Fototriss - Gissa temat

Efter ett långt uppehåll är jag nu med på Fototriss igen, som går ut på att man varje söndag ska visa tre bilder med ett gemensamt, givet tema. Det är kul med utmaningar där man måste tänka efter lite extra, och det är också både roligt och lärorikt när riktigt duktiga fotobloggare kommenterar mina synnerligen amatörmässiga bilder. Det första temat för året är helt enkelt "Gissa temat", och jag tror inte det ska vara alltför svårt att fundera ut vad jag tänkte på när jag valde de här tre sommarbilderna...



 Fler fototrissar där man ska gissa temat finns här. Ha en fortsatt skön helg!


22 kommentarer:

  1. Temat är förstås VATTEN! Lite roligare att se det så här än i den bundna formen som täcker Sverige just nu.... =)
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Vatten gissade jag på när jag såg första bilden.. men de andra hade ju kunnat vara annorlunda och då blir det genast lite klurigare.. finfina bilder:)

    SvaraRadera
  3. Mm, vatten är det förstås. Det lilla fågelbadet är superfint. :)

    SvaraRadera
  4. Jag gissade också på vatten;) Vilka underbara bilder Helen! Speciellt andra bilden som som fick mig att tänka på en sommarnatt. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Flytande vatten till skillnad från det i fast form som vi nu får stå ut med... Åh, sommar, sommar, sommar...

    SvaraRadera
  6. Vatten. Längtar till sommaren när jag ser dina fina bilder!
    Ha en fin och bra söndag!

    SvaraRadera
  7. Jag klarade också av att gissa rätt. Vackra bilder förresten! /Mimi

    SvaraRadera
  8. Hurra... jag gissade rätt ;)
    Oj, om vi hade sol, sommar och sköna vattenblänk att njuta av NU!
    Här vräker snön ner och det är lagom trevligt med all snöskottning!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  9. Jag gissar på vatten. Fina bilder som får mig att längta ännu mer efter sommaren :)

    SvaraRadera
  10. Vatten blir min gissning och det var ju rätt :-)

    SvaraRadera
  11. Vatten blev det till slut men var först inne på fåglar . Men jag kunde hitta någon fågel i den sista bilden.Fågelbadet är så läckert bland de gröna växterna. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  12. Oj, vi hade samma tema..... vatten!
    Så det kan bli!

    SvaraRadera
  13. Ja, min gissning fick bli vatten :-)

    SvaraRadera
  14. Vatten, stan är full av vatten!
    Fina bilder.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  15. Vatten, OK.
    Jag tänkte på sommarvädrets variationer.

    SvaraRadera
  16. Efter andra bilden trodde jag fåglar, men sen kvicknade hjärnan till, visst vatten
    Ha det gott

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)