fredag 7 januari 2011

Blooming Friday - Gömd

Det var länge sedan, men nu är jag äntligen med på Blommig Fredag igen! Inte för att det finns så mycket blommor just nu, men eftersom dagens tema är "gömd" funkar det ändå.

 
Vid trappan står den här krukan tillsamman med två lyktor. Ja, man får nästan veta om att de finns där om man ska se dem, så djup är snön. Då är det ändå betydligt mindre där än längre ut, krukorna jag har vid postlådan är gömda under en snövall som är drygt meterhög.


Samma kruka såg ut så här den 4 december, för ganska exakt en månad sedan. Trots snöhuvan kunde man fortfarande se att det finns både scimmia, klockljung, curryeternell och minimurgröna i krukan. Jag undrar hur den ser ut en månad framåt i tiden - ska detta snöande någonsin ta slut?

När jag vaknar i sängen i mitt nya sovrum på övervåningen, där fönstren inte är så bra isolerade, kan jag beundra de här vackra isrosorna. Kanske inte idag när det är nollgradigt, men tidigare i  veckan när termometern låg på under -15 var det så här vackert. 
Egentligen gillar jag vintern - men inte att skotta.... 

Fler bidrag till Blommig Fredag finns hos Katarina.


19 kommentarer:

  1. Perfekta bilder på temat gömd.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Verkligen en fin tolkning av temat! Isrosor är underbara och magiska!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder men usch så mycket snö vi har fått.
    Det har snöat de senaste dagarna så vi har fått minst 40 cm. Och det snöar än.

    Men det som göms i snö kommer fram i tö så det är bara att vänta .

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jag tycker INTE om all den här snön:( men dina isrosor var fantastiska:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Lovely photos! Snow pictures look so magical!

    Happy New Year, Helen!

    SvaraRadera
  6. Nej, man undrar verklgien, skall detta snöande aldrig ta slut...? Håller med dig om skottande, det är inte så himla roligt...

    SvaraRadera
  7. Det är ju fint ute nu- o vi får leva med att det som göms i snö.. osv. Det är mycket som är både fint o vackert i snö, men oj vad snö är tungt o jobbigt när man ska behöva flytta på den??
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  8. Fin tolkning av temat, men hua så mycket snö vi har och det bara fortsätter att komma mer!! Vackra isrosor!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Det är så vackert med is rosor!
    Tjingeling

    SvaraRadera
  10. Ja nu är minsann det mesta gömt under snön därute.
    Vad fin bild med isrosor !
    Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  11. Kan du gå på isen vid midsommar blir det en sen vår... så illa ska det väl inte bli, men mera snö kommer vi nog inte undan..

    SvaraRadera
  12. Nog har vi fått mer än tillräckligt i år! Snövallarna är så höga och kommer det mer snö så vet jag inte var vi skall göra av den.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Isrosorna är förödande vackra, trots att det betyder att man inte tätat fönstren så väl...
    Jag kunde fotografera min dotters bil som jag är tvungen att låna på måndag, eftersom min är på verkstaden, den är också "gömd", du kan ju gissa i vad, men som tips kan jag väl ge att jag tror jag kommer att få ryggont före jag grävt fram den... /Mimi

    SvaraRadera
  14. You have a lot of snow this year! Those ice patterns on the window are lovely, but so cold!...

    SvaraRadera
  15. Ja nu har det nog kommit mycket snö i vårt avlånga land. Visst är isrosor fina. Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  16. Ja snön gömmer mycket! Tänk sen när den smälter bort och de första vårblommorna börjar spira...längtar så!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  17. The frost picture was wonderful. I agree that snow is beautiful but clearing it away can be a chore.
    Have a lovely weekeng.

    SvaraRadera
  18. De där blommorna känner jag igen.
    Här har islyktorna smällt idag.
    Hellre snö än tö i januari tycker jag.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)