söndag 1 mars 2009

Fototriss - Bokstaven F ... Three of a kind - Letter F

I veckans Fototriss ska alla bilder börja på bokstaven F eller T. Eftersom jag ville ha ett tema också kunde jag inte ta något från arkivet. Men en morgonpromenad längs ån gav mig alla motiv jag behövde:
In this week's Photo Three-of-a-Kind, all images begin with the letter F. Since I wanted a theme also, I could not take something from the archive. But a morning walk along the river gave me all the photo objects I needed:



Fiskekort behövs här.
Fishing licenses are needed here.





Fåglar finns det ju förstås
A lot of birds here, of course




Fjärrvärmeledningarna tvärs över ån är verkligen sorgliga att se....
Distance-heating pipes across the river are really sad to see ....



Den här veckan är Fototriss också en tävling - Helena kommer att ta ut några trissar som man kan rösta på sedan. Vi får väl se om mina bilder är bra nog. Man kan ju alltid hoppas....
This week is also a contest - Helena will take out some posts that can be voted on later. Let's see if my photos are good enough. One can always hope ....


Här kan du se fler bidrag på veckans fototriss
Here are more contributions in this week's Photo Three-of-a-kind


22 kommentarer:

  1. Fina bilder från ån, påminner mig om kommande promenad, så fort Vasaloppsvinnaren kommit i mål.

    SvaraRadera
  2. Det är så himla häftigt att bara man vet vad man skall titta efter hittar man det runt omkring sig.
    Slår vad om man aldrig "sett" fjärvärmeledningen som ett fotoobjekt innan man fick trissen.
    Fiskekort skylten verkligen sticker ut med sin färg.
    /MB

    SvaraRadera
  3. Den sista bilden varju både rolig och kuslig, ha det bra

    SvaraRadera
  4. Det var en väl sammanhållen triss. Men jag håller med om att fjärrvärmeledningarna inte passar in i det landskapet.

    SvaraRadera
  5. Din bild på Fåglarna blir min favorit här hos dig idag.
    Ha en skön söndag! Kramis

    SvaraRadera
  6. Härlig triss, roligt med dagsfärska bilder. Den sista bilden var ju lite speciell eftersom motivet bryter av så mot naturen.
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  7. fina bilder utom den sista.
    Ska den vara så där?
    ser inte så fint ut nej.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  8. Menar du att dom där fjärrvärmeledningarna är där permanent eller är det bara en tillfällig lösning? Hoppas verkligen på det sista. Ser ju förfärligt ut. Favoriten blir fåglarna för min del och fy skäms för kommunen som förstör en å på det viset.

    SvaraRadera
  9. Har nog aldrig sett fjärrvärmeledningar dragna över en å så där...Borde ha varit nergrävda!

    (Mosaikbordet var inte svårt att göra - bara lite pilligt.)

    Katarina

    SvaraRadera
  10. Alla: Fjärrvärmeledningen är nog tyvärr där permanent, och inte nog med det - ca hundra meter bort finns ett rör till.
    Till saken hör att en liten bit längre fram blir den här ån och marken runt den ett naturreservat...
    Visst är det både trist och nästan ofattbart att de gjort så här?
    Helen

    SvaraRadera
  11. Fint sammanhållen triss du gjort men bilder från ån. Den första bilden tilltalar mig mest, där ån försvinner bakom stammen och ut ur bild.
    verkligen tråkigt med fjärrvärmeledningarna, har ingen protesterat....Helt ofattbart!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  12. Fjärrvärmeledningen var bara för gräslig men bilden är talande!

    SvaraRadera
  13. Snyggt att allt hänger ihop och nytaget från en och samma promenad. Jag gillar bäcken, ån bäst. Men tycker förstås att det är jättesorgligt att det går en stor ledning över.

    SvaraRadera
  14. Hej, jag fick en kommentar från dig om min tistel-bild (det var ju en martorn som du sa) Minnet har tydligen blivit lite suddigt under vintern när jag legat i ide. Har bytt ut bilden mot en trädgårdsgrind. Tack, och ha en jättefin vecka.

    SvaraRadera
  15. Åh, håller med dig om fjärrvärmeledningarna. Trist att de ska ligga så där i dagen och "förstöra" vyn. Gillar alla dina tre bilder, men fåglarna blir favoriten. :)

    SvaraRadera
  16. Jag håller verkligen med dig!
    Hur kan de bara få göra så?
    Vi har en stor ful skylt mitt i gamla Gånarp som skämmer hela byn.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  17. Tre fina F, ja inte fjärrvärmeledningen förstås, men de andra bilderna är ju jättefina! /Ruben

    SvaraRadera
  18. Men du, måste/får verkligen ledningar ligga så där, hänga nästan. Det kan väl inte vara bra?

    SvaraRadera
  19. Fina naturbilder, men säger som alla andra att den där ledningen har de hittatt en lösning på som kan göra en ledsen även om jag behöver glo på den bara på din bild...
    Hoppas att det är en tillfällig lösning - folk måste ha klagat på den redan ?

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  20. Du fick ju ihop en bra trio med F-ord under morgonpromenaden.
    Själv hade jag totalt hjärnsläpp - jag hittade allt möjligt att fota i min omgivning, förutom ting som började på T eller F....
    Ha det gott

    /Maria

    SvaraRadera
  21. Oh, those ducks Helen...they're so stunning!!

    SvaraRadera
  22. Annika, Anja m fl: Kommunfullmäktiges ordf är också VD i Fjärrvärmebolaget. Behöver jag säga mer?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)