fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

 Jag vill så här på årets sista skälvande minuter önska er alla ett riktigt gott nytt år. Jag har själv höga förväntningar på 2011 - inga stora planer alls utan jag ska helt enkelt bara ha det gott, sköta om mig själv, njuta av jobbet och bara må bra.
 De två senaste månaderna har jag i princip lagt ner allting. Det här året har nog slitit mer på mig än jag trott för energinivån har minst sagt varit låg, faktiskt nästan obefintlig. Jag har dessutom fortsatt gå ner i vikt, jag som hade trott jag skulle lägga på mig istället nu under vintern. Jag har inte bloggat, inte fotograferat, inte umgåtts med vänner, inte ens orkat läsa böcker - faktiskt har jag mest sovit och gått med hunden den här perioden. Men efter att ha vilat hela december börjar så smått livsandarna vakna till liv igen. Och med dem både lusten att fotografera och blogga....


 Jag ligger back med två månadsbilder, så här kommer båda på en gång. Det är faktiskt inte någon större skillnad på dem - det började snöa den 22 november och sedan dess har det bara kommit mer, och dessutom varit fruktansvärt kallt. Jag hann inte med att höströja i trädgården innan och nu är allt totalt infruset. Men tur ändå att det är så pass mycket snö att mina känsliga växter faktiskt kanske klarar sig ändå.


Min blogg firar 2-årsjubileum just idag, och fast den i princip legat nere hela hösten har jag ändå ganska många besök varje dag. Det måste firas, så i början på nästa år kommer jag att ha en liten tävling. För nu ska jag igång och blogga igen!


 GOTT NYTT 2011!

 

16 kommentarer:

  1. Oj oj Helen du måste vara rädd om dig:) Skönt att du nu har börjat att "komma tillbaka" Gott Nytt År vi ses i Varberg kram/Monne

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du hörs här igen! Jag har saknat dig!Ta hand om dig nu!
    Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Nyårskram från Irene

    SvaraRadera
  3. Härligt att du kommer igen för din blogg inspirerar och lär mej mycket.
    Ett riktigt Gott Nytt år önskar jag dej, kanske sees vi i sommar.
    kram
    Monica

    SvaraRadera
  4. Ta nå endelig vare på deg selv i 2011, Helen!

    Nyttårsklem fra Hilde :)

    SvaraRadera
  5. God fortsättning! Tycker det låter som sunda förhoppningar för det nya året.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År Helen. Ta hand om dig! Vi ses i sommar!

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en god fortsättning på det nya året!!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att du är tillbaka, både för dig själv och till bloggen! Hoppas du får ett bra år nu, med god hälsa och ork! Kram!
    ps, grattis till 2-årsjubileumet!

    SvaraRadera
  9. Ett riktigt gott och mycket bättre nytt år 2011, önskar jag dig! Det är viktigt att ta hand om sig och det känns skönt att veta att du gjort det. Ska bli roligt att följa din blogg igen:)
    Ha det fint nu,
    Charlotta

    SvaraRadera
  10. hej!
    hittade din blogg idag och tyckte genast om den och dina fantastiska bilder!
    mycket vackra!
    skönt att höra att det börjar reda upp sig! det var kanske just dina rader om att köra sig slut som gjorde att jag läste ner på din blogg. har själv haft ett enormt tungt år och till julen tog krafterna slut...
    men nu är det ett nytt år och de vänder kanske uppåt igen!
    gott nytt år!
    susanne

    SvaraRadera
  11. Grattis till jublieum!

    Dina bilder av vintern är verkligen härliga, Helen! Jag har också haft ett alldeles för intensivt år, men faktiskt har själva blogg inläggs-pysslet varit ett andningshål för mig.. Däremot har jag inte orkat läsa andras bloggar på ett stort, långt tag. Tror att jag inte orkat med att ta in all underbar inspiratiosnglädje och kreativitet.

    Men nu är det ett nytt år, hoppas det blir ett bra jobbår för både dig och mig!
    Kram H.

    SvaraRadera
  12. Skrev nyss en lång kommentar till dig men det gick inte att skicka... Hoppas det nya året blir gott. Jag komme rmed glädje att fökja dig här på bloggen och vem vet, kanske ses på även irl =) Gott nytt år / kram gittan (nu håller jag tummarna för att det fungerar)

    SvaraRadera
  13. Välkommen tillbaka i bloggvärlden har saknat dig.
    Hoppas att du fick gott slut och god början.
    Jag säger som du detta året skall det bli lite lugnare hoppas jag.
    STor kram till dig från mig
    Annika

    SvaraRadera
  14. Skönt att du är tillbaka, har saknat dina texter och dina fantastiska foto.
    Var rädd om dej!

    SvaraRadera
  15. Önskar dig ett riktigt fint 2011!

    SvaraRadera
  16. Oj vad jag känner igen mycket..
    Jag har en vän som gick ut den utbildningen som jag går i våras..hon började jobba i stort sett direkt efter examen och hon berättar samma sak som du..
    Därför sa jag när jag diskuterade när jag ska börja jobba att jag gärna var ledig iallfall nåååågra dar efter skolan..så det blir nog ett par veckor iallafall..
    Jag hoppas hinna komma ikapp med mig själv lite då..
    Hoppas du får ett riktigt bra år nu...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)