måndag 26 januari 2009

Utmaning - challenge

Moa har en utmaning i sin blogg som jag tyckte var kul. Leta upp den fjärde bilden i den fjärde mappen. Jaha, det blev en trädgårdsbild. Så konstigt....
Moa has a challenge in her blog, which I thought was quite nice. Locate the fourth picture in the fourth folder. Well, there was a garden view. So weird ...

Bilden är från augusti 2006. Resterna från grävmaskinens framfart några månader tidigare syns tydligt. Detta är en del av trädgården som jag inte har kunnat prioritera, så faktum är att bortsett från ett litet rosarium kantat med lavendel hade jag inte gjort något alls under sommaren. Här kan man snacka om ogräs!
The picture is from August 2006. The results from the excavator working here a few months earlier is clearly visible. This is a part of the garden that I haven't been able to prioritize, so the fact is that apart from a small Rosarium edged with lavender, I hadn't done anything at all during the summer. Here you can talk about weeds!


Det var helt omöjligt att hålla en så stor yta ogräsfri, så våren därpå blev det gräsmatta på hela ytan runt rosorna. Men gräsmattan kommer att försvinna efter hand som tid och pengar tillåter det. Den har faktiskt redan börjat krympa...
It was quite impossible to keep such a large surface free from weeds, so next spring I made a lawn of the entire area around the roses. But the lawn will disappear as time and money allow. It has actually already begun to shrink ...

Den här bilden är från juni 2008. Som ni ser fick jag bort ogräset =)
This picture is from June 2008. As you can see, I got rid of the weeds =)

4 kommentarer:

  1. En rejäl förändring. Knappt man kan tro att det är samma tomt! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Kul att du hoppade på utmaningen du också..visst var det lite kul.. =). Jisses vilken förändring som skett i den trädgården.. tyckte det var fint med all lavendel där i rundeln.. men allt som är grön och blommar så här års är fint.. *fniss*.. Så du har också en extra blogg.. som jag.. ska lägga upp din så jag hittar hit lätt..
    Ha det gott.. Monica

    SvaraRadera
  3. Jag hade en slänt där det gått fram en grävmaskin och lämnade bara jorden efter sig..perfekt tänkte jag...hmmm..not!!
    Vilket ogräshav det blev...
    Tyckte att det var riktigt fint med brytningen där ändå...med rosariet mitt i alltihop
    Undrar hur många som inte är trädgårdsbloggare som hittar en trädgårdsbild fjärde i fjärde..

    SvaraRadera
  4. Underbart att stengången kom efter blomsterön! Lite kringelikrok så att man får sig en titt och njutning av doften och så vidare i trädgården... Åhh jag vill se mer av din trädgård...

    Vad finns inne i pergolan???

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)