lördag 24 januari 2009

Blotanical

Som ni kanske vet har jag sedan i september en blogg på Trädgårdsblogg.se, där jag skriver dagbok från min utbildning till trädgårdsmästare. Det var så jag kom in i bloggvärlden.

Vid nyår drog jag så igång den här bloggen, som mer handlar om mig själv och min trädgård - och sånt jag går och funderar på. Redan nu har jag haft över 600 besök. I måndags (för fem dagar sen) hade jag nyss passerat 400...

Anledningen till de många utländska besöken är att jag är med på en site som heter Blotanical. Tack vare den har jag nu fått läsare till min blogg från hela världen, och själv läser jag bloggar från Australien, England, USA, Polen och många fler länder. Det är så intressant att läsa vad folk skriver, och även om både klimat, temperatur och växter skiljer är vi ändå väldigt lika allihop.

Därför har jag idag startat en ny räknare på min blogg (men den gamla ligger kvar förstås) så man kan följa närmare vilka länder som dyker upp...

Tack Blotanical!



As you may know, I have since September 2008 a blog on Trädgårdsblogg.se, where I write a diary of my education to become a gardener. That was how I entered the blogosphere.
At New Year, I started this blog, which is more about myself and my garden - and stuff I'm thinking about. Up to today, I have had 600 visits. This Monday (five days ago) I had just passed 400 ...
The reason for the many foreign visitors is a site called
Blotanical. Thanks to Blotanical I have had blog readers from around the world, and of course I too read blogs from Australia, Great Britain, USA, Poland and many other countries. It's so interesting to read what people are writing, and even if climate, temperature and plants differ a lot, we are still very similar to each other. =)
That is why I today have started a new counter on my blog (but the old one remains of course) so you can follow the details of the countries showing up ...
Thanks Blotanical!

2 kommentarer:

  1. Hello Helen !
    Thank you for visiting my blog and leaving such nice comments. The choice for the desert island is hard .. but just think lightly of it and go with your impulse ! : )
    Joy

    SvaraRadera
  2. Hej Helen

    Visst är det fantastiskt så många trädgårdsmänniskor det finns runt hela vår jord. Otroligt roligt.
    Jag började med bloggen min i oktober -08 och det har varit fantastiskt många besök över 2300 redan. Jag är ochså med i Blotanical.

    Ha en fortsatt bra dag

    Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)