lördag 12 juni 2010

I blötan....

Min första hellediga helg sen i mars hade jag förstås tänkt ägna åt trädgården och alla eftersatta projekt där. Men med allt regn som kommit den senaste tiden (och fortsätter idag) känns det inte alls inspirerande att gräva nya rabatter, flytta växter eller rensa ogräs. Istället njuter jag av de olika mustiga färgerna som kommer fram i vätan. Växterna känns extra frodiga just nu också - är det regnet, eller den kalla våren som "retarderat" dem, eller bara ren inbillning?


8 kommentarer:

  1. Underbara bilder Helen! Hoppas du njuter av din ledighet ;-) Här blåser det häftiga vindar från ditt håll..... Tom korna hukar bakom stenmurarna!
    Vi som inte fått lika mycket väta som du har buskar med väldigt dålig bladtillväxt.....
    Ha en gôrgo vilsam helg
    Nina

    SvaraRadera
  2. Jag tycker precis som du, väldigt frodigt i år. Förmodligen den sköna värmen under snötäcket som gjort att de behöver använda mindre kraft till att vakna och komma igång:-)

    Ha en skön dag idag, ändå! H.

    SvaraRadera
  3. Ja även här faller regnet idag och liksom du känner jag inte mycket lust för att vistas utomhus. Är det månne någon sorts allium du har som blommar i bild där uppe till höger?

    SvaraRadera
  4. Vi har fått regn natten till igår och lite igår, men det behövdes. Idag var vi på spaning efter sommarkantareller, men det var kruttorrt i skogen... Härliga rabatter du har! Och stora stenar!!
    Hulda

    SvaraRadera
  5. I like the way the blue flowers weave under your yellow iris, making a nice colour combination. There is lots of green around your waterfall, so the plants do seem to be enjoying the weather.

    SvaraRadera
  6. Vad fint det var med vattnet som rinner på näst sista bilden.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder!
    Med tanke på hur mycket du jobbat den senaste tiden tror jag att det var bra att du tvingades "ta ledigt" nu!
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  8. ja, man slipper ju iallafall dammiga, slokande och ledsamma växter när det öser ner som det gjort senaste dagarna!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)