söndag 24 maj 2009

Spetsigt / Pointy

Veckans tema på Fototriss är Spetsigt. Hmmm... Kameran på lagning och inte många spetsiga bilder i arkivet - det här känns tufft. Jag gör ett försök i alla fall....
The theme for this week's Photo Three-of-a-kind is Pointy. Hmmm... My camera is on service, and there are not many pointy photos in the archive - this is tough. I'll make an attempt anyway...


.
Papegojblomman är ju förstås spetsig så det räcker...
The Strelitzia is pointy though

Spetsigt tak på kyrktornet, och faktiskt en och annan spetsig gravsten också
Pointed roof on the church tower, and in fact some pointed gravestones also


Pentagrammet har 5 spetsar och buren i armeringsjärn har många vassa spetsar.
The pentagram has 5 points and the cage of reinforcing bars has many sharp points.




Fler spetsiga bilder finns
här.
More pointy photos are available here.

9 kommentarer:

  1. Kul bilder, gillar den spetsiga papegojblomman!

    SvaraRadera
  2. Wow. Snygg triss. Gillar nog papegojblomman bäst. Skitsnygg!!

    SvaraRadera
  3. Du har fått ihop spetsiga foton till din triss.
    Den är vaierad i olika form och material. /Amanda

    SvaraRadera
  4. Härlig triss med helt olika motiv. Gillar alla men den översta blir min favvis.

    SvaraRadera
  5. Trevlig triss. Spetsigast var nog pentagrammet men vackrast var papegojblomman.

    SvaraRadera
  6. Din papegojblomma är underbar. Den blir min favorit.
    Ciao Annika

    SvaraRadera
  7. Jag misstänkte att jag knappast skulle bli ensam om bilder på kyrkor i dag. Fin triss du har satt samman.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Du är så fyndig när du fotar dina uppgifter! Papegojblomman blir min favorit! Heja,heja!
    Hulda

    SvaraRadera
  9. Härlig fågelsång, Strelitzia såg jag första gången på madiera med mamma när bar hon och jag åkte efter hennes skiljsmässa för snart 15 år sedan.

    /MB

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)