söndag 5 juli 2009

Se upp! - Look up!

I veckans fototriss ska vi se upp. En bra idé tycker jag, det finns mycket spännande att se bara man lyfter blicken lite...
In this week's Photo Three-of-a-kind we're looking up. A good idea, I think, there are very exciting things to see if you only raise your eyes a little bit...



En duva som ligger i sitt bo, inuti avenboksportalen. Jag hittade det när jag klippte häckarna på Fredriksdal. Hon var lite orolig, men inte värre än att hon låg kvar hela tiden.
A pigeon in her nest, inside the Carpinus Portal. I found it trimming hedges at Fredriksdal. She was a little worried, but not worse than that she remained in her nest the whole time.


Här i byn byggs det just nu ett 6-våningshus i trä. För att slippa få träet fuktskadat bygger man alltihop inuti ett stort tält...
Here in our village they are building a 6-storage house out of wood. To avoid moisture damage to the wood they are building it all inside a big tent ...



Finns det nåt fridfullare än att ligga på rygg under ett stort gammalt träd och bara filosofera över sin egen litenhet i världen?
Is there anything more peaceful than just lying on your back beneath a big old tree and just philosophizing over your own smallness in the world?




Fler uppseendeväckande bidrag finns här.
More up-looking contributions here.

10 kommentarer:

  1. Fina bilder. Min favorit är bild nr 2

    SvaraRadera
  2. Fin triss. Jag gillar mittenbilden bäst. Läckert perspektiv.

    SvaraRadera
  3. Skön fototriss , gillar bilden och tanken på att bara ligga under ett träd och filosofera :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Fina bilder! Min favorit blir under trädet! För jag tycker också det är ljuvligt att ligga under ett träd och bara njuta!
    Hulda

    SvaraRadera
  5. Såklart! Uppåt ska man se! Inte bara se upp! Förstås!;-)
    Häftiga bilder! Du är så duktig på att finna oväntade vinklar & roliga objekt! Jag gillar alla tre bilderna!

    SvaraRadera
  6. Gillar trädbilder underifrån, blir så mäktigt!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar ju trädbilder underifrån så den bilden blev en klar favorit. Duvor och Råkor tillhör de fåglar vi gärna jagar bort från trädgården. I år har Duvorna (liksom förra året) flaxat sönder hela trädkronan till vår fina lilla Klotlönn. Då blir de minsann inte poppis här!

    SvaraRadera
  8. Sista bilden var verkligen fin. Vilket härligt ljus!

    SvaraRadera
  9. Fina trissbilder. Hoppas duvan får föda upp sina ungar i lugn och ro.

    SvaraRadera
  10. skulle nog behöva titta upp lite oftare//Britt

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)