onsdag 23 december 2009

En julklapp till mina bloggläsare! - A Christmas gift to my blog readers!


 

Ett år går så fort! Den 30 december fyller min blogg ett år. Mycket har hänt med bloggen under året som gått - från början hade jag tänkt att jag skulle skriva om mig och min familj och en massa vardagliga händelser, men den har gått över till att framför allt handla om växter och trädgårdar och så försöker jag ta vackra foton. En helt ok förändring =). Jag har fått en stadig läsekrets under året, och är faktiskt en av tre bloggar som rekommenderas av Trädgårdsbloggar.se. Många av er läsare har blivit mina vänner och några har jag också träffat under året, och ni har förstås visat er vara underbart trevliga även i verkligheten! =) Jag har gjort över 200 inlägg och haft mer än 17 000 besökare, och många många av er lämnar intressanta och spännande kommentarer som jag tyvärr inte alltid har möjlighet att besvara. Så nu vill jag ge något tillbaka - och vad passar bättre nu i juletid än att lotta ut julklappar?
A year passes so quickly! December 30 will be my one year anniversary. Plenty has happened with the blog this year - from the beginning I had planned to write about me and my family and a lot of everyday events, but  the blog has switched to primarily be about plants and gardens and shooting beautiful photos (or trying...). It has worked out quite ok =). I've had a steady readership in the year, and is actually one of three blogs that are recommended by Trädgårdsbloggar.se. Many of you readers have become my friends and some I have met during the year, and you're all wonderfully pleasant even in real life! I have made over 200 blog posts and had almost 17 000 visitors, and many many of you leave the interesting and exciting comments. So now would like to give something back - and what would be better now at Christmas time but to give some Christams gifts?

 
 Det finns tre vinster, alla är kalendrar av olika slag.

Till vänster syns Hem & livsstils kalender, och till höger Blommornas kalender. Båda är evighetskalendrar, fyllda med många vackra blomfoton och med plats att skriva upp födelsedagar och andra viktiga återkommande händelser.
Den översta kalendern är lite annorlunda. Jag gjorde en fotokalender av mina egna bilder att ge till familjen i jul, och det blev en kalender över. Och det är alltså den jag lottar ut nu!
There are three prizes, all calendars of some kind.

To the left is "Home & lifestyle calendar", and to the right "Flower calendar". Both are perpetual calendars, filled with many beautiful flower photos and space to write down birthdays and other important recurring events.

The top calendar is a bit different. I made a photo calendar of my own photos to give to my family for Christmas, but I got one extra. And so it is the one I raffled now!

 
För att vara med i utlottningen av kalendrarna måste du lämna en kommentar på det här inlägget senast den 30 december. Om du länkar till din blogg får du två lotter, och om du är en av mina trogna läsare som har kommenterat förut får du tre lotter. I kommentaren måste du också tala om vilken av kalendrarna du helst vill vinna. Lycka till allihop - och God Jul!

To join the raffle of the calendars, you need to leave a comment on this post by 30 December. If you link to your blog, you get two tickets, and if you are one of my faithful readers who have commented before, you get three tickets. In the comment you must also tell which of the calendars you want to win. Good luck to all of you - and Merry Christmas!








25 kommentarer:

  1. Ja, tänk så mycket ett år kan innehålla om man blickar tillbaka lite grann och hur snabbt det ilar iväg...!

    Så du tänker fira din ettåriga blogg med utlottning och klart att jag prövar chansen såhär dan före dan :)

    Önskar dig en riktigt God Jul! /Bea

    SvaraRadera
  2. Vilken jättekul grej...en tävling:)) självklart skulle jag vilja ha DIN kalender med dina bilder om jag nu skulle ha den fantastiska turen att vinna:) Ja jag säger som du Helen detta med blogg är en helt ny erfarenhet för mig också. Jag är helt otroligt imponerad och rörd över att ha fått såå många vänner från lite överallt som kommenterar min blogg. Att du rekommenderas av "Trädgårdsbloggar .se" förvånar mig inte ett jota:)) Dina enormt vackra foton från England och lite över allt och men ett lättsamt och proffsigt sätt att skriva det är något som bör och SKA framhävas. Så lycka till i framtiden med blogg, företag och allt annat det är du väl värd;)))/Monne

    SvaraRadera
  3. Grattis till din ettårsdag :) Ja, tiden går fort när man har kul ;)
    Klart jag vill vara med i utlottningen och för min del - om det skulle vara så att jag vann, spelar det ingen roll vad vinsten är :)

    Ha nu en riktigt God Jul! 8`)

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett år!
    Tiden går så fort egentligen, man hinner inte med ibland tycker jag. Vilken av de tre man vinner spelar ju ingen roll, de är ju så vackra allihopa!
    Ha en riktigt god jul!
    Christer.

    SvaraRadera
  5. Tiden går fort. Grattis till ettårsdagen.
    Vill gärna vara med i utlottningen, vinsten spelar ingen roll.
    ÖNSKAR DIG EN RIKTIGT GOD JUL!

    SvaraRadera
  6. Grattis till ettårsdagen! Usch ja, jag tycker tiden går allt för snabbt. Jag kom just på att min blogg har funnits i två år drygt. Jag har missat firandet:)
    Själklart vill jag vara med i utlottningen och allra helst skulle jag vilja ha din egengjorda kalender. Men egentligen spelar det ingen roll.
    Jag önskar dig en riktigt skön julhelg!
    Godjul-kram
    Ninni

    SvaraRadera
  7. Din blogg är väldigt fin! Är själv mkt intresserad av trädgård, så om jag vinner önskar jag mig Blommornas kalender.
    Vilken trevlig idé med lotteri!
    GOD JUL!

    SvaraRadera
  8. Grattis Helen till ettårsdagen och GOD JUL!!!
    Klart att jag vill vinna din kalender, jag har faktiskt också gjort fotokalendrar med mina bilder i julklapp, tycker det är extra roligt att ge bort de man själv skapat. Det vore jättekul att få se din! Jag länkar hos mig.
    Ha det gott!
    Jenny

    SvaraRadera
  9. Jag önskar dig en God Jul och grattis på ett-årsdagen! Om jag skulle vinna så blir jag så glad, vilken kalender det blir får du välja! Julkram från Irene.

    SvaraRadera
  10. Jag sällar mig till skara som vill ha din kalender. Självklart länkar jag för att öka mina chanser.
    Julkramar

    SvaraRadera
  11. God Jul och en fridfull helg önskar jag dig.
    Karin //

    SvaraRadera
  12. Merry Christmas Helen! No need to enter me in your raffle, for I am too far away. Though I am drooling over your calendars. Happy Blog Anniversary ... Almost! Best Wishes, Carol

    SvaraRadera
  13. Ett år går så fort, lite för fort när man ser tillbaka.
    En riktigt och och skön Jul
    önskar jag dig!

    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Gratulerar till ettårsdagen!
    Ha en riktigt fin jul!/Anja

    SvaraRadera
  15. God Jul Helén! Hoppas den blir riktigt skön och slapp, det är du värd. Självklart vill jag vinna kalendern med dina egna bilder(blev ju aldrig färdig att beställa min egen) Jag vet ju hur fina bilder du tagit under året som gått. Länk ska fixas och trogen är jag, jisses vad många vinstchanser jag fick där =) Ha det nu så gott / kram gittan

    SvaraRadera
  16. I love reading your blog. Whoever gets the calendar with your pictures is very lucky! Merry Christmas!

    SvaraRadera
  17. En God Jul hoppas jag du o familjen har o att snöskottningen blir minimal så du får lite välförtjänt vila under lovet.
    Om jag skulle ha den stora turen o vinna så skulle det vara roligt o kunna få se dina fina bilder hemma på väggen ;-)
    Länka vete sjutton om jag klarar, du får väl kolla ;-)
    Julekramen/Nina

    SvaraRadera
  18. Hallå där. Det här vill jag ju vara med på. Om jag vinner vill jag gärna ha en evighetskalender eftersom jag har gjort en egen för 2010. Och jag ska omedelbart länka dej i min blogg.
    Hoppas du haft en trevlig jul. Och så hoppas jag att det fortsätter bra. /Knatten

    SvaraRadera
  19. Hejsan. Vill också gärna vara med i din utlottning. Jag har länkat på min blogg. De är så fina allihopa så egentligen kvittar det vem jag får OM jag vinner. Kram Lena/isis

    SvaraRadera
  20. Godkväll!
    En fortsatt FRÖJDEFULL JUL, Helen!
    Grattis till 1-årsjubiléet!
    Om jag vinner skulle nog blomsterkalendern passa mig, eller?
    Ha en fortsatt trevlig kväll - jag skall ryyyyysa och titta på deckare...
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  21. PS!
    Min länk finns här:
    http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.com/2009/12/blooming-friday-julblommor.html
    DS.

    SvaraRadera
  22. Grattis till jubiléet! Vill självklart delta; vinsten spelar ingen roll.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  23. God fortsättning och grattis till 1-års bloggande! Hoppas att det blir minst lika länge till!

    Jag är gärna med och firar, länkar gör jag självklart hos dig. Har både varit här OCH kommenterat tidigare så det blir väl full pott antar jag. :)

    Svårt att välja kalender, de ser så fina ut alla tre men din egna är ju unik, så den skulle jag välja (om jag nu måste välja).

    Ha en mysig söndag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  24. Grattis och hurra! Jag deltar gärna i firandet och utlottningen. Med tanke på att jag redan har den vänstra så är jag extra nyfiken på din egna såklart, men även den andra (högra) vore roligt att vinna. Det ska bli roligt att följa dig i fortsättningen också. Huruvida jag har kommenterat hos dig innan vet jag knappt, men du ligger ju med bland bloggarna jag regelbundet följer. Självklart länkar jag till tävlingen!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)