torsdag 24 september 2009

Torsdagsfoto - Högt / Thursday Photo - High


Temat för Torsdagsfoto är högt. Min Ipomoea 'Heavenly Blue' har äntligen nått upp till toppen på glanskörsbäret jag planterade den vid i våras, drygt 3 meter upp. Tyvärr förtas intrycket lite av att bladen börjat gulna....
Klicka gärna upp bilden.
The theme for Thursday photo is high. My Ipomoea 'Heavenly Blue' has finally reached the top of the Prunus serrula I planted it in the spring, about 10 feet up. Unfortunately the impression is not as good as I thought since some of the leaves started turning yellow ....
Please enlarge the photo by clicking it.


Se fler bilder hos Torsdagsfoto
More pictures at Thursday Photo

13 kommentarer:

  1. Morrn.

    Vad synd,
    att man inte ser hur hög din "grönsak" är.

    Men du kan väl skriva det någonstans på sidan.

    Ha de bra
    Hasse A

    SvaraRadera
  2. Helt underbar form och färg på blomman.
    Läckert perspektiv!

    SvaraRadera
  3. Häftigt och annorlunda perspektiv.

    SvaraRadera
  4. Bra, intressant och annorlunda foto på temat!

    SvaraRadera
  5. Hasse: det är ca 3 meter upp. Jag har lagt in det i texten nu - tack för tipset!
    /Helen

    SvaraRadera
  6. Must be a happy Morning Glory to grow so high... I too like the perspective... looks a bit like a chalice... beautiful blue next to the sky. I love all your overflowing pots below too! Carol

    SvaraRadera
  7. bra tolkning på temat.
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  8. Fin tolkning till torsdagens tema. Jag gillar bildvinkeln. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  9. En sådan fantastisk blå färg! Tänkte inte alls på att bladen inte är mörka förrän jag löste det :-)
    Härlig bild!
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  10. Kul vinkel Helen!
    Jag sådde Rosenskära i rabatten för några år sedan men den blev för hög även där och nu blir jag aldrig av med den, kommer nya hela tiden. Det är väl det man lär sig med tiden när man provat så olika sorter på olika platser. Ha det gott! Jenny

    SvaraRadera
  11. Visst är de tacksamma.Jag fick ett liten Ipomoea på växtträffen i Vinslöv och den har växt så det nästan knakar. Men.jag har snurrat runt den hela tiden annars hade den blivit jättehög. Jag vet inte vad den heter men har en djupblå färg med mörka röda ränder.Kan det va samma som din. Nu skall jag samla fröer till nästa år.Anita

    SvaraRadera
  12. Tihi- min Heavenly Blue har också skjutit i höjden. Mycket lämplig illustration till temat "högt"!;-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)