tisdag 9 juni 2009

That's me

Just nu känns det som lite bloggtorka. Det är få som skriver inlägg eller kommenterar bloggar, och själv är jag inte ett dugg bättre. Men så hittade jag den här listan hos Slottsträdgårdsmästaren, och den tyckte jag var lite kul.
Right now it feels like a little blog drought. There are few who write new posts or comment blogs, and for myself, I am not one iota better. But then I found this list at the Castle gardener, and thought it was a little fun.
Om du skulle vinna många miljoner, vad skulle du göra då?
Betala av alla huslån och studielån först och främst. Bygga världens underbaraste badrum i källaren och en mindre version som gästtoa. Se till att framtiden var tryggad. Skaffa en något bättre bil. Kanske sätta in en grundplåt i min nystartade egna firma. Ja, sen skulle förmodligen resten grävas ner i trädgården - på ena eller andra sättet.....

Vilken svordom använder du mest?
Jag är lite periodare. Just nu svär jag inte så mycket. Det beror lite på vilket sällskap jag umgås med. Men när det blir är det nog oftast jäkla...

Tittade du på tecknat när du var liten?
Jodå, på julafton. Nån gång emellanåt kom Linus på Linjen, och det var ju nästan som tecknat, så då njöt man =)

Hur många syskon har du?
Två yngre systrar och en äldre halvsyster.

If you would win many millions, what would you do? Pay off all mortgages and student loans, first and foremost. Building the world's most wonderful bathroom in the basement and a smaller version gästtoa. Make sure that the future was secured. Get a slightly better car. Maybe put a base plate of my own start-up firm. Well, then the rest would probably be buried in the garden - in one way or another .....
What curse do you use most? I am a little periodic. Right now I do not swear as much. It depends on which company I associate with. But when it happens, it is probably most often darn ...
You watched cartoons when you were little? Oh, yes, on Christmas Eve.
How many siblings do you have? Two younger sisters and an older half sister.


Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing?
Inte just nu, nej. Funderar sedan drygt 10 år tillbaka på lämpligt motiv att sätta på ankeln. Förmodligen kommer jag aldrig längre än så.

Vad har du för väder just nu?
Ösregn, äntligen! Efterlängtat, men jag hoppas det har vett att ge med sig när marken fått sig en riktig rotblöta. En grå, kall och blöt sommar vill jag inte ha.

Vad åt du till lunch senast? En av Findus färdiga rätter, nåt med pasta. Resterna i frysen är slut...

Kan du vissla? Ja, men inte busvissla.

Do you currently want to have a tattoo or piercing?Not right now, no. I have been thinking for about 10 years for a propriate motive to put on the ankle. Probably it will stay as a thougt.
What is your weather right now? Pouring rain, finally! Awaited, but I hope it is sensible to give in when the ground is really wet. A gray, cold and wet summer, I do not want to have.
What did you to lunch at the latest? One of Findus prepared dishes, something with pasta. I'm out of leftovers.
Do you know how to whistle? Yes.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Hmmmm... Djungelboken. Det är den enda film jag sett (och hört) så många gånger att de fastnat. Annars ser jag sällan på film.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Jag har inget köksbord. Men framför bardisken, som fungerar som köksbord, finns det tre barstolar.

Har du en stationär eller bärbar dator?
Både och, fast jag använder nästan enbart den bärbara.

Vilket favoritämne hade du i skolan?
Historia och språk.

What movie do you know all the lines to? Hmmmm ... The Jungle Book. It is the only film I have seen (and heard) so many times that they stuck. Otherwise, I don't watch films very often.
How many chairs around your kitchen table? I have no kitchen table. In front of the bar, which serves as a kitchen table, there are three bars tolars.
Do you have a desktop or laptop? Both, though I use almost exclusively the laptop.
What were you favorite subject in school? History and language.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det är bara att stå ut och göra det bästa möjliga av saken, det finns de som har det värre. Och att ge upp är att misslyckas (jag borde kanske ge upp oftare än jag gör...)

Får du dåligt samvete av att äta kött?
Nej, men ofta får jag ont i magen. Jag äter mer fisk och kyckling numera, och mindre gris- och nötkött. Mår bättre av det helt enkelt.

Har du åkt moped någon gång?
När jag var 15 hade jag en ny Puch Maxi, ett nödvändigt ont när man skulle ta sig från gården de 6 kilometerna till sommarjobbet. Ont var det verkligen, den hade en kickstart som ofta kickade tillbaka så jag var blå och gul på ankeln.

Vad lyssnar du på nu? Fläkten i datorn.

What do you say to yourself when everything feels difficult? It is only to endure and make the best of it, there are those who have it worse. And to give up is to fail (I should perhaps give up more often than I do ...)
Do you have a bad conscience eating meat? No, but often I get stomach ache. I eat more fish and chicken now, and less pork and beef.
Have you gone moped ever? When I was 15 I had a Puch Maxi, a necessary evil to get from the farm I lived at the 6kilometers to work. Evil it was for real, the kick-start often kicked med back so I was blue and yellow on the ankle.
What are you listening to now? The fan in my computer.

8 kommentarer:

  1. Just idag har jag också hoppat på en sådan där fråge sak och du med ser jag - kul att lära känna dig lite till och vi ses ju snart, skall nog prova ringa dig nu.

    Tack för att jag fick följa med på lite trädgårdar - får bli fler då om jag inte som nu blev anlitad som fotograf på bröllop.

    Tack och hej,
    MB

    SvaraRadera
  2. Hehe..hade också en PUCH som slog tillbaka...Men jag älskade min moppe..har den faktiskt kvar än idag fast just nu är den i delar efter att mina rara gossebarn har mekat med den..
    Jag har ju ännu en blogg...fast där tycker jag bara en massa...och jag har inget tyckt sen i mars förrän idag. Men du kan ju titta in om du har lust...men den är INTE som mina andra..bara så du vet..
    http://blogg.aftonbladet.se/22727

    SvaraRadera
  3. Tiden räcker inte riktigt till för datorn nu. Kula att läsa om dig. Jag tror inte jag skulle orka svara på dom frågorna nu.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad kul att få veta lite om dig! Och jag skulle göra detsamma om jag vann en miljon!
    Många bloggare har väl kanske barn som slutar skolan och så, och då blir det mycket och göra. Men det kommer en höst också!! Fast den får dröja länge!
    Hulda

    SvaraRadera
  5. Tror att jag också kan alla replikerna i Djungelboken :-) :-)
    Härliga bilder som vanligt!
    Christer.

    SvaraRadera
  6. Det var ju kul! I regnet kan något sådant behövas.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du lämnar en kommentar. Den kanske lär mig något nytt som jag inte visste, eller så får den mig bara att le. Oavsett vilket uppskattas det! =)